Importáljon egy szövegfájlt a bevitelimezőbe
~ Összes útmutatás ~
Ebben
az útmutatóban megtanulhatja, hogy hogyan lehet egy szöveget külső szövegfájlból
flashanimációba importálni.
Töltse
be a kész projektfájlt: t1062.zip (1,5
KB)
- Kapcsolja be az Alligator Flash Designert.
- Menülistából
válassza "Képkocka" > "Akcióscript" és másolja alul következő kódot:
my_lv = new LoadVars(); my_lv.onData = function(rawstring) { if (rawstring == undefined) { input = "Misserfolg"; //"bemenet" - a neve a beviteli mezőnek; //másik kell, ha az célbeviteli mező //projektjében más van megnevezve return; } input = rawstring; //"bemenet" - a neve a beviteli mezőnek ; másik, ha szükséges }; my_lv.load("text.txt"); //a fájlnév stop();
Nyomjon "OK"-t. - A "Képkockák" palettában állítsa a képkockának az időtartamát. A legördülő listából az "Időtartamra" válasszon egy kicsi értéket pld. 0,05 másodpercet.
- Intézzen egy új ablakot "Képkocka" > "Új" fomával.
- Az új képkockának az időtartamát állítsa "Áljra".
- Állítson elő egy reletíve nagyobb bevitelimezőt a "Bevitelimezőeszközzel".
- Válassza
a "Kiválasztóeszközt" és duplakattintás a beviteli mezőre. Új ablakba teszi
a variációsnevet "bemenet"
FONTOS:
- A bevezetett variációsnevet ugyanazzal a névvel kell ellátni mint az AkcióScript kódban.
- Ha a szöveget HTML-etikett formával óhajtja, jelölje ki a "HTML/Unicode" jelölő mezőt. - Exportálja a Flash-SWF-fájlt.
- FONTOS: A szövegfájlt ugyanabban a fájljegyzékben kell eltárolni, mint a HTML-fájlt mely az animációját tartalmazza. Az SWF-fájlt nem feltétlen ebbe a fájljegyzékbe kell tárolni.
- A szöveget a szövegfájlban HTML-etikett szerint lehet formázni pld. <b> kövérrel nyomtatva</b<, <u>aláhuzottan</u>, <i>dölt</i>