Csökkenő spirálmozgás

~ Összes útmutatás ~


Töltse be a kész projektadatot: t1075.zip (7 KB)

Ebben az útmutatóban végig vezetjük Önt, mikép lehet megrajzolni görbített útvonalon és milyen egy animációs objektumból, ezen az úton való mozgatását fogjuk bemutatni.
Ebben a példában három, egymás utáni spirálúton csillagok mozgását fogjuk bemutatni.

  1. Mindenek elött kell neki egy kép egy spirállal. Keres egyet neki. tömörített fájl, a projektet ehhez az útmutatóhoz beállítjuk.

  2. Egy objektum csak egy úton mozoghat, az mint vektorgrafikus előállítással fog létre jönni.
    • A spirált a képből alkotja a "Vonal vagy forma" eszközzel.
    • Mindenekelött rajzoljon egyenes vonalat. A távolság két következő horgonypont között hasonlónak kell lenni, mint a képen alul.
    • Azután válassza a "Csömóeszközt", kattintson minden horgonypontra a jobb egérgombbal és a tartalommenüből "Pontok körben" választ. Két következő horgonypont között fog egy fogáspontot előállítani. A fogáspontnak az elmozdulásán keresztül a körsugár megváltozik. Minnél tovább távolodik a fogáspont a horgonypontól, annál nagyobb a magassága a körnek.
    • Mikor az ábrával készen van, tudja a képet spirál alakban eltávolitani.

  3. Rajzoljon egy csillagot, az "Ellipszis" -eszköz felhasználásával. Állítsa meg a vezérlőgombot és rajzoljon egy kicsi, fehér keresztet. Töltse ki egy radiális színátmenettel, azért a széle átlátszó és a közepe fehér legyen. Az ablak, benne a színátmenetet szerkeszt, eléri a menüben választáson keresztül: "Objektum" > "Kontur és felület" > "Színátmenet szerkesztés".

  4. Megduplázza a csillagot kétszer.

  5. Másolja a spirált kétszer. Az első másolatot forgassa el 120 fokra és a másodikat +120 fokra, ezalatt "Objektum" > "Forgat" > "Szabad forgatás" választ és a felül megadott értékeket a "Forgat" beviteli mezőbe helyezi.

  6. Igazítsa az első spirált az oldal közepére és kisérelje meg a két másik spirált hasonlóan, hogy a képre alul odahelyezze. Abban az esetben ha azzal probléma van, lehet mindig a projektnézet "+" nyomógombbal a számbillentyűknél megnagyítani.

  7. Minden spirál előállítva. Duplakattintás bal egérgombbal minden spirálra és tegyen egy objektumnevet be. Egyszerűen számot ad nekik pld. 1, 2 és 3.

  8. Mindegyik csillag fog másik spirál után mozdulni.
    • Kattintson a jobb egérgombbal egy csillagra és a tartalommenüben válassza "Mozgás"
    • Új megnyított ablakban állítsa a gyorsítást "Leglassabbra" be.
    • Ablaknak a skálázási részében állítsa a gyorsaságot "4" és "Lekicsinyítés"-re
    • Utoljára nevet választ az útnak, az után a csillagot mozgatni kell.
    • Választása bebizonyosodik OK gombbal.
    • Saját műveletét ismételje meg két másik csillag számára, csak minden alkalommal válasszon egy másik útnevet.

  9. Állítsa a képkockának az időtartamát 3 másodpercre.

  10. Készítsen egy új képkockát, az időtartam 0.05 másodperc. Másoljon egy csillagot "Képkocka 1"-ből új képkockába és igazítsa azt az oldal közepére. A csillagnak a mozgását ki kell kapcsolni, ezalatt a "Mozgás" -ablak összes beállítását "Állandóra" állítja be. Meghatároz egy kimenő animációt, miközben "Animáció" > "Kimenő animáció..." választ és egy tetszőleges animációtémát alkalmaz. Animációbeállítások ebben az útmutatóban vannak alul a képen megtekinhetők.

  11. F9 továbblépés!



Alligator Flash Designer betöltés

Akarja ezt az útbaigazítást kommentálni?

Helyezze ide a megjegyzését (maximum 255 karakter terjedelemben): *


E-Mail-Cím:

* Kérjük feltétlenül töltse ki a * jellel megjelölt ürlapmezőt.