Hang egy oldalba betöltve
~ Összes útmutatás ~Töltse be a kész projektadatot: t1002.zip (300 KB)
Ez
az útmutató bemutatja, hogy hogyan kell egy hangállómányt a Flash Designerben
importálnod és egy egyszerű lejátszónavigálást beállítanod.
Importálsz egy hangállómámyt
- Indítsd el a Flashdesignert. Válassz egy "üres dokumentumot", ezzel egy új projektet fogsz kezdeni.
- A
programmenüben válaszd a "Film" > "Hang beemelés..." és nyisd meg egy tetszőleges
hangadatállómányt. Egy új ablakban megnyithatod, egy a hangoknak kiválasztott
lejátszómódban. Jelöljed ki a "Hangállómányok kiválasztólistából hozzáadás".
Miután az OK-t lelenyomtad, nyiss meg egy másik ablakot a hanglistával. Nyomjál
OK-t, ezzel az ablakot bezárod.
- Jelöld
ki "Képkocka" > "Képkocka hang" és a leugró listából jelöld ki "Exkluzív
módot". Nyomjad meg "Hang kijelölés" és kiemeled azelött importált hangadatállómányt.
Ha a hang rövid, azt többször le tudod játszani, az ismétlések mennyiségében
változtatsz és az "Semmi ismétlés" jelölőkockát kijelöletlenül hagyod. Kattints
duplán az OK-ra.
- Az F9-billentyű lenyomásával autómatikus előnézet rá.
Beillesztés grafikából
- Jelöld
ki "Beillesztés" > "Jelkép" és jelölj ki egy jelképet pld. a betűkészletből
"Webdings", kilencedik sor, második betűtípusát oldal linkelésébe.
- Jelöld
ki "Objektum" > "Mozgatható grafikus elem animáció / ciklus". A felső legördülő
listából jelöld ki "Elúsztat" és az alsó legördülő listából "Gyorsan"
kijelölést.
- Nyomd meg az F9-billentyűzetet, az animációs előnézet lejátszására.
Létrehozása az "Álj" gombnak
- Jelöld
ki a "Gomb" eszközt:
- Rajzolj
egy gombot, azzal hogy a jobb egérgombbal megfogodtad. Jelöld ki "Objektum" > "Betűkészlet"
és állítsd be a betűnagyságot egy 10-esre. A szövegen a gombnál módosíts,
jelöld ki "Objektum" > "Tulajdonságok" és húzd azt a saját szöveged beadására.
- Neked
kell még a gombnak a következő AkcióScript kódot hozzáadnod, azzal hogy "Objektum"
> "Akció" > "Egérkattintáskor" kijelölés és a kódot az AkcióScript feladatmezőbe
beteszed:
álj összes hangok();
Hogy megakadályoza, hogy a hang nem végtelen lejátszásu legyen, kell keretidőtartamot "Álj"-ra beállítani lehetőség. Lehetséges azt vagy "Képkockákban" palettán teszed, azáltal hogy a legördülő listából "Álj" kijelölés, vagy a programmenüben "Képkocka" > "Képkockaidőtartam" kijelölés és új ablakban "Ennél a képkockánál leállítás" jelölőmező kijelölésével.