Egy hóesési effektus

Ebben az útmutatóban végigvezetjük Önt, hogy hogyan lehet egy hóesési effektust előállítani. Leírjuk itt, milyen egy grafikus reprezentációból egy hópehelyesés bemutatása és Akcióscripttel mozgásban való előállítása.

~ Összes útmutatás ~

Töltse be a kész projektfájlt: t1053.zip (2 KB)

  1. Kezdjen egy új projektet Flash Designerrel. Határozza meg a képkockának a nagyságát, pld. 400x400 képpont.
  2. A képkockának az időtartamát megváltoztatja, mialatt Ön a "Képkockák" palettában "Áljt" választ. Amivel az animációt ennél a képkockánál meg fogja állítani.
  3. A főmenüben választja Ön "Képkocka" > "Új", amivel egy újabb képkockát fog előállítani
  4. Működtesse az első képkockát egy mesterképkockában, mialatt "Képkocka 1" a "Képkockák" palettában kijelöli és a "Mesterképkocka" -mezőt kiikszeli.
  5. Válassza "Képkocka 2" és állítsa be első képkockát (Mester Képkocka (1)) mint háttér használatra.

Gyártson egy hópelyhet.
  1. A hópehely "Képkocka 1"-ben lesz előállítva.
  2. Rajzoljon egy kört, mintegy 16x16 képpont nagyságban, és állítsa a vonalszélességét a körvonalnak "semmire".
  3. Töltse ki a kört egy radiális színkitöltéssel, a közepén fehér és a széle felé átmenettel.
  4. Alakítsa át a hópelyhet egy üzemobjektumra, ezalatt "Szerkesztés" > "Üzemben megváltoztat" választ.
  5. Elnevezi a hópelyhet, ezalatt az objektumot kijelöli és a kontaktus szövegmenüben "Tulajdonságok" választ. Adjon egy új nevet, pld. "hópehely". Ez a név lesz variációs névként használva. Önálló ablakban kiikszeli "mint cél a programscript számára" mezőt.
  6. Helyezze a hópelyhet a munkafelületen kivülre.

Mutassa háttérnek.
  1. Menjen a "Mester kpkocka (1)"-hez.
  2. Válassza "Beillesztés" > "Forma és vonal" > "Háttér". Egy négyszög véletlen kitöltéssel lesz előállítva, ez a nagyság a képkockaüdvözlő rögtön.
  3. Előállít egy véletlen kitöltést egy függőleges színátfutással. A színt fenn a lefolyás szélén állítsa sötétkékre és az alsó szélét világoskékre.

Akcióscript

Menjen a "Képkocka 1"-hez és válassza "Képkocka" > "Akcióscriptet". A beviteli mezőben egy új megnyított ablakban tegye hozzá az alább megadott kódot.

maxschneeflocken = 100;

var schneeflocken = new Array();

 for(i=0;i< maxschneeflocken;i++)
{
	schneeflocken[i] = Schneeflocke.duplicateMovieClip("schneeflocken"+i,100+i); 

	// Zufallsbewegung
	schneeflocken[i]._x = Stage.width*Math.random();
	schneeflocken[i]._y = Stage.height*Math.random();
	
    // Skalierung der Schneefloken
    schneeflocken[i]._xscale = 40+Math.random()*60;
	schneeflocken[i]._yscale = schneeflocken[i]._xscale; 
	
    //  Bewegungsgeschwindigkeit und Bewegungsrichtung
	schneeflocken[i].yspeed = Math.random()*4+ 1;
	schneeflocken[i].increment = -0.025+Math.random()*0.05;
	schneeflocken[i].onEnterFrame = function() {
		this.radians = this.increment + this.radians;
		this._y = this.yspeed + this._y;
		this._x = Math.sin(this.radians) + this._x;
		if (this._y>Stage.height) {
			this._y = 0-10;
			this._x = 0-10+Math.random()*Stage.width;
		}
	}
}


	

Ha hevesebb másik hóesést óhajt, adjon egy más értéket az első kódcellában (maxhópehely = 100;). Figyeljen arra, hogy minnél nagyobb értéket ad annál erősebb lesz a processzor terheltsége.

Az animáció-előnézetet indítása - F9 gomb.



Alligator Flash Designer betöltése

Akarja ezt az útbaigazítást kommentálni?

Helyezze ide a megjegyzését (maximum 255 karakter terjedelemben): *


E-Mail-Cím:

* Kérjük feltétlenül töltse ki a * jellel megjelölt ürlapmezőt.